פתח דברים

"שנת הלימודים החדשה נפתחת בעולם שבו הטכנו פדגוגיהגתחום בחיינו, והמרחב הווירטואלי הפך להיות זירת הלמידה המרכזית. תקופת החירום הדגישה את החשיבות העצומה של היכולת לעבור ללמידה מרחוק איכותית, והיום, יותר מתמיד, עלינו להקנות לתלמידינו את הכלים והכישורים הדרושים להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21. העולם הדיגיטלי, שפרץ לחיינו בעוצמה, שינה את כללי המשחק. תלמידינו, ילידי העידן הדיגיטלי, כבר נמצאים שם, סקרנים ומחפשים ידע. תפקידנו כמורים השתנה. איננו עוד בעלי הידע היחידים, אלא מדריכים ומנחים, מסייעים לתלמידינו לבנות את הידע שלהם באופן עצמאי וביקורתי.

"עידן חדש של למידה פורח לפנינו. הטכנולוגיה, ככוח מניע, חוללה מהפכה בחיינו, והמרחב הווירטואלי הפך להיות זירת הלמידה המרכזית. כפי שאמר פיל קאצ׳אטי, "העתיד אינו עוד מה שיהיה, אלא מה שאנו בוחרים לעשות." בחירתנו היא להפוך את בתי הספר שלנו למרחבי למידה חדשניים, שם הטכנולוגיה מפתחת  את החשיבה היצירתית והביקורתית.

עדינו לשנה הקרובה כוללים הטמעה עמוקה של כלים טכנולוגיים כתרבות בית ספרית בקרב כל המורים בכל שכבות הגיל ובכל תחומי הדעת. זה אינה עוד סיסמה, אלא משימה לאומית. עלינו לטפח בכיתות הלימוד מיומנויות המאה ה-21, כגון חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות ויצירתיות, ולהכשיר את צוות ההוראה להיות מורים-מנחים, המסייעים לתלמידיהם לבנות את הידע שלהם באופן עצמאי וביקורתי.

אנו מודעים לאתגרים העומדים בפנינו, כגון פער דיגיטלי, הכשרת מורים ואבטחת מידע, אך אנו רואים בהם הזדמנויות לצמיחה ולפיתוח. שילוב טכנולוגיה בהוראה אינו רק אופציה, אלא הכרח. כפי שאמר אל גור, "האינטרנט הוא הדמוקרטיזציה הגדולה ביותר של מידע בתולדות האנושות." עלינו להעניק לכל תלמיד הזדמנות שווה לגשת למידע וללמידה.


שילוב טכנולוגיה בהוראה הוא לא רק אופציה, אלא חובה. עלינו להכין את תלמידינו לעתיד שבו הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהחיים. באמצעות שיתוף פעולה, חדשנות והשקעה מתמשכת, נוכל להפוך את בית הספר שלנו למוביל בתחום הטכנולוגיה הפדגוגית.


אני קוראת לכל מנהל, רכז מורה ואיש חינוך בבתי הספר להצטרף אלינו למסע המרגש הזה.


יחד נוכל להפוך את בתי הספר שלנו למקומות משמעותיים לכולם המקדמים למידה חדשנית, שם כל מורה ותלמיד ימצאו את מקומם ויפתחו את מלוא הפוטנציאל שלהם ויצעדו קדימה בבטחה ומלאי ידע אל המחר"


סמדר רוזנברג

ממחי"ת תקשוב וטכנולוגיה